Tuesday, January 10, 2012

::FiBoX vS ShOutBoX::

Bagi blogger yang sudah lama berkecimpung dalam arena blogging, shoutmix adalah salah satu shoutbox yang paling dikenali. Boleh dikatakan penggunaanya adalah meluas dengan fungsi yang boleh admin katakan mesra pengguna. Dan semua itu boleh didapati secara percuma.

Kini, setelah 7 tahun 'berbakti' dengan mempunyai akaun percuma, shoutmix mengambil satu langkah drastik, iaitu akan menamatkan perkhidmatan percuma yang ditawarkan. Jadi selepas ini semua akaun shoutmix adalah berbayar. (klu korang xcaye p la buka sndiri, msti drang nk kita byr...just type shoutmix at google)

Satu keputusan yang admin rasakan kurang bijak untuk memenangi hati pengguna maya. nIE laaa shoutbox yang menamatkan khidmat percume tuuuu..

(diz is shoutbox)

Jadi aku p la xplore blog2 org lain ada dah guna alternative baru bagi menggantikan shoutbox nie....org lain dh lame gune dh, padahal aku?? Baru je gune hahaha.....namanya fibox

Fibox adalah satu lagi nama baru untuk shoutbox yang memasuki ruang maya ini. Rentetan daripada shoutmix yang akan menamatkan perkhidmatan percumanya, aku dapati Fibox menawarkan shoutbox bleh dkatakan bez la gak...walaupun aku sendiri baru jer pakai..hahahha..(suke ati je nk kelentong)..tapi mmg bez la...ku tgok pun bez apatah lg klu korg yg tgok..hahahah

(diz is fibox)

Nie aku bg link klu nak daftar fibox nie .....aku gune dh, korang bile lagi…hahahah

http://www.fibox.ws/index.php

(dun worry, xde byrn dikenekan ok... just smile)

::jujur aku katakan maklumat nie aku copycat jer dr blog org lain, tp aku x laa copy n paste gitu je,..aku kne ubah ciket...tol x??..aku letak entry nie pun just want to share ap yg dh aku jumpai::

1 comment: